IBM Watson’un sosyal mecralardaki bazı çalışmalarını Mart 2016’da yayınlamıştım.

IBM-27-@DelatorreJJ-portrait

O günden beri reklamcılara ve reklamverenlere şu soruyu soruyorum: “Bir insanı (sizinle ilişkileri ve sosyal mecralarda paylaştıkları sayesinde) haftanın hangi günü, günün hangi saati, kiminleyken ve neredeyken, nasıl davrandığını bilecek kadar tanırsanız, doğru zamanda doğru teklifi yapmak için reklam ajansının yaratıcı cümlesine ihtiyaç var mı?

  • Dikkat edin, “artık yaratıcılığa ihtiyaç yokdemiyorum. Muhtemelen birkaç yazı sonra, veriye dayalı yaratıcı içgörü örneklerini vermeye başlayacağım. (Birini yakın geçmişte yazdım 😉 )

Bu soruyu sorma amacım, konuştuğum dijital reklamcıların verilere nasıl baktığını ve reklamcılığın geleceği hakkında ne düşündüklerini öğrenmek.

😉

Her gördüğüm reklamcıya bu soruları sorup dururken, ünlü danışmanlık firmasıAccenture, Mayıs ayında reklam dünyasının AdAge dergisinin bir çalışmasını yayınladı.

Bu yayından dijital ajans network’lerinin 2016’daki sıralamasını alıntıladım:

accenture-2016-1

Yayının Accenture tarafından yapıldığını ve bu nedenle kendilerinin üst sıralarda oldukları listeleri vurguladıklarını gözardı etmeden inceledim. Eskinin anlı şanlı ajans networklerinin ilk beşte yer bulmakta zorlandıklarını, danışmanlık veya veri / teknoloji kökenli olanların ilk sıraları kaptıklarını gördüm.

  • Zaten yıllardır, “Artık veri’den anlamadan pazarlama yapılamaz” diyen biri olarak, pek şaşırmadım.
  • Ayrıca, IBM’in büyük dijital ajansları bünyesine kattığından daha önce bahsetmiştim.

Bu çalışmada dikkatimi çeken konunun (en azından benim bulunduğum ortamlarda) çok fazla tartışılmadığını gördüğümden, yukarıda bahsettiğim “Dijital ajansların geleceği nasıl olacak?” veya “Reklamcılık nereye gidiyor?” veya “Yaratıcılığın sonu geldi mi?” sorularını sadece reklamcılara değil, iletişim okullarındaki akademisyenlere, reklamverenlere, pazarlama yöneticilerine, marka müdürlerine de sormaya başladım.

😉

Bu vesileyle sizlere de sorayım. Sahi… “Dijital ajansların geleceği nasıl olacak?“; “Reklamcılık nereye gidiyor?“: “Yaratıcılığın sonu geldi mi?

Yoksa… dönüşüm rüzgarı gazeteleri vurduğu gibi, reklam ajanslarını da vuracak mı?

😮

Kaynak: Uğur Özmen

Pin It on Pinterest